onsdag 3. desember 2008

Urbo-dag med Muskel-Magnus, Lure-Lise og Lille-Linn



Du får et litt annet perspektiv fra baksiden av et o-arrangement. Som arrangør er det litt andre ting som interesserer deg. Vi måtte møte i Badstuen klokken fire. Kvelden før hadde Lure-Lise og jeg lagt alle kartene i plastmapper og sveiset dem igjen.

Da vi på løpsdagen hadde lagt ut alle postene, måtte vi skrive PM, merke mål og lage startbåser. Alt dette tok tid, men da førstemann kom var vi helt klare! Muskel-Magnus tok seg av starten, Lure-Lise hadde ansvar for påmeldingen, mens jeg hadde skaffet meg kremjobben! Jeg skulle nemlig være tidtaker. Jeg var iført en diger, blå kjeledress og minnet egentlig mer om Max Mekker enn en skikkelig O-Babe. Grunnen til at jeg tenkte på min jobb som selve kremjobben, var at jeg kunne sitte på en stol og ta imot alle løperne. På denne måten fikk jeg greie på hvem som var med, hvor lang tid de forskjellige brukte og vel, jeg hadde det rett og slett veldig koselig.

Klokken tikket av gårde, og da alle var gått hjem, måtte vi rydde sammen og ta inn poster. På min vei traff jeg nysgjerrige beboere i gatene, som lurte på hva for noen rare greier vi egentlig drev med. Det hadde jo passert opptil flere villstyringer forbi husene deres. Dette måtte jeg forklare, og de nikket og smilte, men jeg vet ikke helt om de forsto galskapen.

Dagens vinnere: Kårhild Husby Nordstad (D-15), Ragnhild Lund Johansen (D16-), Marit Nipen (D40-), Jonas Gjesdal (H-15), Magne Lokøen Knudsen (H16-) og Harald Valen (H40-). De fullstendige resultatene finner du her.



Ingen kommentarer: