søndag 16. november 2008

O-Galla for oss




I år ble O-gallaen arrangert i Bergen, og i den anledningen var det treningssamling for de unge. Det hele startet med to-mannstafett på fredagen. De to neste dagene, fikk vi besøk av en god gjeng fra landslaget.

Den første økten på lørdagen, var retningsløping. Det begynte forholdsvis enkelt, men det steg i gradene etter hvert. Noen strekk var nesten helt hvite. På den neste økten, ble vi delt inn i grupper. Det var litt forskjellig hvordan det ble gjort, men jeg kom i gruppe med Elise og Malin. Vi var sammen med Ingunn Weltzien og Petter Toresen. Poenget var at vi skulle løpe på et brunt kurvekart, og følge en linje. Vi vekslet på å løpe foran og lese kartet. Det gikk nesten strålende, og vi lærte veldig mye av de to erfarne. Vi avsluttet økten med å kappløpe, og selv om Weltzien hadde lokket meg og Elise ut i gjørmen i starten av økten, slo jeg henne! Det skal jeg huske lenge.

På søndagen var det langkjøring i Kokstadmarken. Terrenget var mye styggere, enn det vi møtte dagen før. Søndagen var skikkelig Vestlandsterreng på det styggeste, og det nyttet ikke å være fisefin, når man så de røde prikkene på beina etterpå. Vi løp i skogen i nærmere to timer. Tema var forenkling. Elise og jeg var en gruppe denne dagen også, men med oss på laget fikk vi en fra NOF. Han var veldig flink til å lære bort. Vi løp på samme måte som dagen før, men på hver post stoppet vi opp og diskuterte. Elise og jeg fikk et enormt utbytte av denne treningen, og vi er kjempefornøyd med helgen!

Helgen ble avsluttet med foredrag av Anne-Margrethe Hausken. Hun fortalte om sin sesong, media og trening. Det var et voldsomt flott foredrag, og det hele ble toppet med hotellet, der vi kunne forsyne oss med masse god frukt og sjokolade. Vi kan unne oss sånn, vi har tross alt trent hele helgen.





2 kommentarer:

Håkon Jarvis Westergård sa...

Husker du ikke hvem dere løp med på søndagen!?

Anonym sa...

Hehe..